Temmuz 2016 Az Tehlikeli Sınıfların İşgüvenliği

Eylül 19, 2022by adminhintel

Temmuz 2016 itibari ile ofisler de dahil İş Sağlığı Güvenliği Ataması yapılması zorunludur.
Bu Kanunda neler yok ki?
İş Güvenliği Uzmanı,
İşyeri Hekimi,
Diğer Sağlık personeli.

Öncelikle şunu söylemekte fayda var, hiç bir kanun korkutma yöntemiyle uygulanabilirliği sağlıklı olmadığı gibi kanıksanmamıştır da.

birçok  muhasebeciler neredeyse sanki Uzmanlığa soyunmuş gibiler ,Müşterilerini arıyorlar ve çok büyük cezası var bu hizmeti acil almanız gerek , ceza gelirse biz sorumlu değiliz haaa!. diyerek de bir korkuyu da ihmal etmiyorlar.” bizim bir tanıdığımız var isterseniz onlardan alın deyip yönlendirme maratonu başlıyor,ve her bağladığı müşterisi için de iş güvenliği hizmeti veren firmadan komisyon almak için 50 takla birden atıyorlar.Önce sen kendi işini bir düzgünce yap bakalım( kendini bilmez muhasebecilere bu sözüm).
Ben uzman olarak görüşüm ;
Öncelikle neredeyse her gün ölüm olan inşaatlar dururken, madenler dururken, ağır metal sanayi dururken ,ve müfettiş sayısı oldukça az iken,
2013 temmuz dan bugüne kadar ( 30 Haziran 2022 ) isg hizmetini verdiğim inşaatlara toplamda 140 müfettiş denetimi gelmiş iken devletin işi gücü yok bir de kalkıp 1-3-5 kişicik çalışanı olan ve tamamen tehlikesiz olan bir ofisi mi denetlemeye gelecekler .İnanılacak gibi değil,
Ayrıca 50 çalışanın altında olan az tehlikeli sınıf işletmeler için işveren kendi eğitim alıp sınavı kazanıp kendi işyerinin uzmanı da olabilir ancak , hekimlik ve diğer sağlık personelini yine hizmet olarak almalı.
Bana göre ceza kesinlikle olmaz, olur sa da akıl tutulması olur.
Esnafın sırtında bir sürü yük varken( MUHASEBECİ giderleri,vergiler, ssk, maaş, yol, yemek ,stopaj , kira vs var ) bir de bu az tehlikeli sınıfa hiçbir katkısı olmayacak olan iş sağlığı ve güvenliği kanununa istinaden gereksiz korku yaymak vicdansızlıktır.Gariban esnafın cebindeki 3-5 kuruşa göz dikmeye hiçbirimizin hakkı yoktur.

Bu kanunun az tehlikeli sınıf ve 50 kişinin altında işçi çalıştıran esnaf bu kanundan yani çalışma ve Sosyal güvenlik Bakanlığı 6331 sayılı ” İş sağlığı ve Güvenliği kanunundan kesinlikle muaf olmalı” ya da esnaf tepkisini verip,osgb’cileri, uzman ,hekim ve diğer sağlık personellerini bırakın ofislerine yaklaştırmayı sokaklarına bile yaklaştırmasınlar.

Ayrıca bazı OSGB ler 15 çalışanı bulunan işletmeye 400 tl gibi komik rakamlar da vermişler. Çok mu aç kaldınız demek istiyorum.İş sağlığı Güvenliği Hizmetini bu kadar ayaklar altına almaya kimsenin hakkı yok.
Saygılarımla ,

Harun Büyük / B Sınıfı iş Güvenliği Uzmanı ( Çevre Yüksek Mühendisi – Bilgisayar Mühendisi )
uzman@harunbuyuk.com.tr